Pagina's

zaterdag 11 augustus 2012

Bladerdeeg gevuld met maizena.


  • 2 pakjes slagroom
  • 2 el suiker
  • 1 [Marokkaanse theeglas] melk
  • 3 el maizena
  • 2 pakken bladerdeeg

Heel simpel om te maken. Je mengt alles goed in een pannetje.
Op een middelmatige vuurtje laten koken. Wel blijven roeren tot je een dik papje krijgt. Mengsel even laten afkoelen en dan de bladerdeeg vullen zoals jij het wilt.

Oven voorverwarmen op 180 graden en zodra ze een licht gouden kleurtje krijgen, kun je ze uit de oven halen.
Even laten afkoelen en dan besmeren met honing en normaal gooi ik er wat amandelschaafsel overheen,
helaas was dat al op dus heb ik gewoon sesamzaadjes gebruikt.

Normaal maakte ik van die grote hapjes. Gisteren heb ik de bladerdeeg door midden gesneden en mini driehoekjes gemaakt. Vind het zo wel fijner.

4 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit.
    Maar smaakt het als bladerdeeg met slagroom binnenin?
    En je zegt dat je het maizena mengsel in de bladerdeeg doet en daarna in de oven. Dan wordt het dus warm. Is het dan nog wel even lekker, ik dacht je gaat eerst de bladerdeeg in de oven doen en dan pas vullen met maizena mengsel.
    Ik wil dit namelijk uitproberen maar het moet direct lukken haha, want krijg bezoek.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En het is ook echt super lekker, zal je bezoek zeker van genieten! Ik maak dit al een lange tijd en ben het nog steeds niet zat haha.

    Ja je moet het wel af laten koelen! Warm is niet zo lekker :p Dus als je 'm nu zou maken en laat afkoelen tot na Magreb dan komt het wel goed!

    Dus wel vullen en dan in de oven!

    In shaa Allah zal het je lukken, hou me op de hoogte!

    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit lijkt mij ook wel wat, zeg. Jammie! Ik ga je blog volgen.

    BeantwoordenVerwijderen